Remondis is super sponsor verbonden van Bloemencorso Lichtenvoorde en neemt deel aan  de promotiekaravaan die voorafgaand aan het corso door de straten trekt.
Remondis is super sponsor verbonden van Bloemencorso Lichtenvoorde en neemt deel aan  de promotiekaravaan die voorafgaand aan het corso door de straten trekt. (Foto: Fot: PR Bloemencorso)

Promotiekaravaan opwarmertje Bloemencorso Lichtenvoorde

Lichtenvoorde - Sinds een aantal jaren kunnen verenigingen, organisaties en bedrijven zichzelf presenteren in de Promotiekaravaan. die voor het Bloemencorso Lichtenvoorde uit gaat. Voor het komende corso is Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde op zoek naar nieuwe deelnemers.

De maquettes van de corsowagens worden gepresenteerd tijdens de Zomermarkt en in de hallen en tenten van de wagenbouwgroepen wordt al geruime tijd met passie gebouwd aan wederom de meest creatieve vondsten. Met elkaar voor dat ultieme doel. Schitteren op het Bloemencorso Lichtenvoorde, zondag 8 september aanstaande. Ook Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde (SBL) is al maanden bezig de organisatie in goede banen te leiden, met hier en daar nieuwe accenten en extra impulsen. Ook de Promotiekaravaan is weer van de partij. Een optocht op zich, voorafgaand aan het bloemencorso.

Herman ter Haar, voorzitter van SBL hierover. "We willen onze bezoekers een totaalbeleving bieden. Ze komen voor het bloemencorso naar Lichtenvoorde, maar Lichtenvoorde heeft nog veel meer te bieden. Het bloemencorso is tevens de start van de kermis, met topattracties, en in en rondom de horecagelegenheden is het gezellig op terrasjes en livemuziek. Voorafgaand aan het corso hebben we de Promotiekaravaan, een opwarmertje voor het publiek. Mensen komen steeds vaker vroeg naar Lichtenvoorde om een leuke plek langs het parcours uit te zoeken, maar ook omdat ze er zin in hebben en totaalvermaak willen. Dan willen we ze op de wenken bedienen, door middel van een soort voorprogramma."

Ook voor bedrijven
"De Promotiekaravaan ontstond ooit na het zien van het succes van de reclamekaravaan in de Tour de France," weet Ter Haar nog. Staat de Franse parade bekend om haar commerciële karakter, SBL wil vooral verenigingen, stichtingen en goede doelen uit Oost Gelre de kans bieden zich te presenteren aan het grote publiek. "Het is een prachtige gelegenheid je als vereniging, organisatie, stichting te laten zien, je te profileren, om aandacht te vragen voor iets dat speelt, leden te werven, mensen te interesseren."

Ook wordt bedrijven uit geheel Oost Gelre de ruimte geboden reclame te maken. "Het moet geen flyer- en folderparade worden," zo stelt Ter Haar wel. "Reclameboodschappen zijn mogelijk. Voor de levensvatbaarheid van het corso zijn sponsoren van essentieel belang. We zien deelname als een stukje investeren in ons corso. Dat kan door het publiek te vermaken, door het laten meelopen van artiesten, straattheater of muzikanten, of door een andere kunstzinnige uiting. Vermaak het publiek, dan komt je boodschap als ondernemer ook veel beter over," is Ter Haar overtuigd. "Zowel publiek als deelnemers vinden het hartstikke leuk. De eerste aanmeldingen zijn al binnen. De Promotiekaravaan is een mooie manier om Oost Gelre, haar bedrijven en verenigingsleven verder op de kaart te zetten en onder de aandacht te brengen bij onze tienduizenden toeschouwers, waaronder een aanzienlijk aantal gasten uit Duitsland." Deelname is gratis voor maatschappelijk instellingen en sponsoren.

Aanmelden
Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Dat kan doormiddel van een mail naar het secretariaat; info@bloemencorso.com

Meer berichten